Nový spôsob nakupovania?

nakupovanie

Nedávno web Guardian.co.uk priniesol informáciu, že IBM chce preniesť výhody online nakupovania aj do kamenných predajní. V súčasnosti máme dva primárne spôsoby, ako rýchlo nakúpiť, čo potrebujeme. Buď sa môžeme vybrať do najbližšieho supermarketu, elektra, večierky, potravín či zmiešaného tovaru alebo si jednoducho kliknúť na webe.Každý z týchto spôsobov má svoje zjavné výhody aj nedostatky. Pri osobnom nákupe v predajni si môžete tovar poťažkať, a ak sa vám pozdáva, tak sním hneď môžete odísť domov (samozrejme až po zaplatení). V prípade nákupu prostredníctvom internetového e-shopu strácate tieto dve nesporné výhody, lenže máte možnosť porovnať si ceny u jednotlivých predajcov či prečítať si skúsenosti ostatných spotrebiteľov a vyhnúť sa tak neskoršiemu sklamaniu.

ibm

Firma IBM sa najnovšieho pokúša spojiť pozitíva z oboch menovaných spôsobov nakupovania.Celé si to predstavujú asi tak, že zákazníci prídu do obchodu, napríklad kúpiť mlieko. Budú síce musieť opustiť pohodlie svojho domova, ale keď už prídu k regálom s mliekom, tak vyberú z vrecka svoj mobilný telefón, prípadne tablet a namieria jeho kameru na škatuľu s týmto bielym pokladom. Zariadenie okamžite rozpozná, o aký tovar ide prostredníctvom vyvíjanej aplikácie a v rámci rozšírenej reality vám ukáže podrobnosti o tomto produkte. Zákazník takýmto jednoduchým postupom získava kompletné informácie o tovare, cene, zložení, akčných ponukách alebo trebárs o tom, z ktorej farmy niekde na severe Švajčiarska pochádza ním prezerané mlieko.Fungovať to bude tak, že každý užívateľ si stiahne aplikáciu, zaregistruje sa a zvolí si preferované podrobnosti, ktoré chce vidieť pri nasnímaní nejakého výrobku – tú sa hranice nekladú, môže ísť o počet kalórií, trvanlivosť, zloženie, pôvod alebo či potravina obsahuje lepok.

Aplikácia bude napojená na sociálne siete, a tak budú neustále pribúdať nové komentáre či hodnotenia ostatných kupujúcich.Využitie by predajcovia mohli nájsť aj na marketingovú propagáciu tovarov alebo poskytovanie časovo obmedzených zliav, práve prostredníctvom tejto aplikácie. Na druhej strane by to pre nich mohlo mať aj nežiaduci efekt, pretože keď vám mobil povie, že vami prezerané mlieko majú za rohom o 40 % lacnejšie, asi určite ho vrátite späť na policu a pôjdete za lacnejším. Takto by malý predajcovia mohli veľmi rýchlo prísť o značné zisky.Doteraz sme si naivne mysleli, že v hypermarketoch je chaos, počkajte keď budú všetci tlačiť košíky a popritom mobilom skenovať regály. Neostáva nič iné, ako dúfať, že z toho niečo užitočné vznikne. Znie to totiž celkom zaujímavo, hlavne pre bežných ľudí, ktorí tak získajú svižný digitálny kanál informácií aj v reálnom svete.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *